LST Alumni

Alumni zijn oud-leden van de studievereniging LIFE, die de Bachelor en/of Master LST hebben afgerond. Alumni zijn een erg waardevolle en interssant voor S.V. LIFE, omdat ze een waardevol netwerk van LST-professionals zijn. Daarnaast is S.V. LIFE ook erg interessant voor alumni, vanwege mogelijkheden tot netwerkvergroting en coaching van andere alumni wat betreft carrièremogelijkheden. Naast coaching van mede-alumni, kunnen masterstudenten ook advies vragen aan alumni en zo kunnen alumni ook als inspiratie dienen voor mogelijke carrièrerichtingen.

Door goed contact te onderhouden met ons netwerk van alumni legt S.V. LIFE bedrijfscontacten voor eventuele samenwerkingen voor bijvoorbeeld carrière-gerelateerde evenementen. Het contact met alumni wordt onderhouden door de Commissaris Onderwijs Master, samen met een speciaal opgerichte commissie voor en door LST alumni: de LIFE Goes On (LGO) commissie.

De LGO-commissie organiseert gedurende het academisch jaar verschillende evenementen. Zodat alumni met elkaar en met de LGO-commissie in contact kunnen blijven, is er een LinkedIn alumni netwerk opgebouwd. Via dit LinkedIn netwerk houdt S.V. LIFE haar alumni op de hoogte van interessante evenementen en baankansen voor alumni. Daarnaast wordt er twee maal per jaar een mail naar alle alumni verstuurd met relevante informatie over aankomende evenementen.

Voor vragen met betrekking tot het alumnibeleid of evenementen voor alumni, neem contact op met onze Commissaris Onderwijs Master, of de LGO-commissie.

Evenementen voor Alumni

De LGO-commissie organiseert gedurende het academisch jaar verschillende evenementen voor LST alumni. Voorbeelden van deze evenementen zijn:

Alumni Career Event

Tijdens het Alumni Career Event in december geven verschillende LST alumni een pitch over hun diverse loopbaan carrières. Na afloop van het evenement is er borrelgelegenheid om te netwerken met mede-alumni en masterstudenten. Dit evenement is open voor zowel LST alumni als masterstudenten van Leiden en Delft. Heeft u als alumni interesse om op dit evenement een pitch te geven over uw loopbaan carrière? Neem dan contact op met de LGO-commissie.

Alumni Network Event

Het Alumni Network Event vindt plaats rond mei/juni. Tijdens dit evenement zal er de mogelijkheid zijn om te netwerken met mede-alumni en masterstudenten uit zowel Leiden als Delft. Dit evenement vindt meestal plaats in samenwerking met een bedrijf. Dit LST-gerelateerde bedrijf zal vertellen waarvoor zij staan en hoe LST’ers relevant zijn in hun sector. De vorige editie van het Alumni Network Event vond plaats in Pathé Den Haag in samenwerking met het bedrijf Altran.

LGO Connectwork

Elke tweede dinsdag van de maand om 20:30 houden twee alumni een korte online presentatie over hun huidige werk en de impact daarvan, hun carrière tot dan toe, of iets anders interessants en LST-gerelateerds. Na afloop van de presentaties is er ruimte voor vragen. Het evenement wordt standaard afgesloten met een-op-een speednetworking rondes, zodat alumni met elkaar kunnen bijpraten of juist nieuwe contacten kunnen opdoen.

Lustrum Event (Reünie)

Eens in de vijf jaar viert S.V. LIFE een lustrumjaar. Tijdens het lustrum is er de mogelijkheid om je oude studievrienden en docenten te ontmoeten en samen verhalen naar boven te halen. In 2020 vierde S.V. LIFE haar vierde lustrum. Wegens de corona crisis is de laatste editie van de reünie helaas uitgesteld.