LST Alumni

Alumni zijn oud-leden van de studievereniging LIFE, die de Bachelor en/of Master LST hebben afgerond. Alumni zijn een erg waardevol en interssant voor S.V. LIFE, omdat ze een waardevol netwerk van LST-professionals vormen. Daarnaast is S.V. LIFE ook erg interessant voor alumni, vanwege mogelijkheden tot netwerkvergroting en coaching van andere alumni wat betreft carrièremogelijkheden. Naast coaching van mede-alumni, kunnen masterstudenten ook advies vragen aan alumni, en zo kunnen alumni ook als inspiratie dienen voor mogelijke carrièrerichtingen.

Door goed contact te onderhouden met ons netwerk van alumni legt S.V. LIFE bedrijfscontacten voor eventuele samenwerkingen, bijvoorbeeld voor bijvoorbeeld carrière-gerelateerde evenementen. Het contact met alumni wordt onderhouden door de Commissaris Onderwijs Master, samen met een speciaal opgerichte commissie voor en door LST alumni: de LIFE Goes On (LGO) commissie.

De LGO-commissie organiseert gedurende het academisch jaar verschillende evenementen. Om alumni in contact te houden met elkaar en met de LGO-commissie, is er een LinkedIn-alumninetwerk opgebouwd. Via dit LinkedIn-netwerk houdt S.V. LIFE haar alumni op de hoogte van interessante evenementen en carrièremogelijkheden. Daarnaast wordt er twee keer per jaar een mail naar alle alumni verstuurd met relevante informatie over aankomende evenementen.

Voor vragen met betrekking tot het alumnibeleid of evenementen voor alumni, neem contact op met onze Commissaris Onderwijs Master, of de LGO-commissie.

Evenementen voor Alumni

De LGO-commissie organiseert gedurende het academisch jaar verschillende evenementen voor LST-alumni. Voorbeelden van deze evenementen zijn:

Alumni Career Event

Tijdens het Alumni Career Event in december geven verschillende LST-alumni een pitch over hun diverse loopbaancarrières. Na afloop van het evenement is er gelegenheid tot borrelen en netwerken met mede-alumni en masterstudenten. Dit evenement staat open voor zowel LST-alumni als masterstudenten van Leiden en Delft. Heeft u als alumnus interesse om op dit evenement een pitch te geven over uw loopbaan? Neem dan contact op met de LGO-commissie.

Alumni Network Event

Het Alumni Network Event vindt plaats rond mei/juni. Tijdens dit evenement zal er de mogelijkheid zijn om te netwerken met mede-alumni en masterstudenten uit zowel Leiden als Delft. Dit evenement vindt meestal plaats in samenwerking met een bedrijf. Dit LST-gerelateerde bedrijf zal vertellen waarvoor zij staan en hoe LST’ers relevant zijn in hun sector. De vorige editie van het Alumni Network Event vond plaats in Pathé Den Haag in samenwerking met het bedrijf Altran.

LGO Connectwork

Het Alumni Network Event vindt plaats rond mei/juni. Tijdens dit evenement is er de mogelijkheid om te netwerken met mede-alumni en masterstudenten uit zowel Leiden als Delft. Dit evenement wordt meestal georganiseerd in samenwerking met een bedrijf. Het betreffende LST-gerelateerde bedrijf zal vertellen over hun missie en hoe LST'ers relevant zijn in hun sector. De vorige editie van het Alumni Network Event vond plaats in Pathé Den Haag, in samenwerking met het bedrijf Altran.

Lustrum Event (Reünie)

Eens in de vijf jaar viert S.V. LIFE een lustrumjaar. Tijdens het lustrum is er de mogelijkheid om oude studievrienden en docenten te ontmoeten en samen herinneringen op te halen. In 2020 vierde S.V. LIFE haar vierde lustrum. Wegens de coronacrisis is de laatste editie van de reünie helaas uitgesteld. De volgende Lustrum reünie zal plaatsvinden in 2024 in Bar 't Lab. Verder informatie hierover volgt nog.

Begunstiger worden

Zonder haar leden zou er geen vereniging zijn. Over de afgelopen jaren zijn er veel LIFE-leden afgestudeerd en alumnus geworden. In samenwerking met alumni en andere LIFE-liefhebbers kunnen de activiteiten van LIFE worden uitgebreid en geprofessionaliseerd. Deze personen noemen wij begunstigers. Voor activiteiten is er nooit genoeg hulp, en daarom blijft LIFE op zoek naar mensen die haar willen ondersteunen in deze reis.

Er zijn verschillende categorieën om begunstiger te worden:

Schaal 1

Ontvang het recht om u een begunstiger der S.V. LIFE te noemen.

25 per Jaar

Schaal 2

Ontvang extra de Vision of LIFE, het kwartaalblad der S.V. LIFE.

35 per Jaar

Schaal 3

Ontvang extra de jaarlijkse Almanak, het jaarboek der S.V. LIFE.

45 per Jaar

Schaal 4

Ontvang extra zowel de Vision of LIFE als de Almanak der S.V. LIFE.

55 per Jaar