Introductieweekend

Lieve aankomend eerstejaars LST´er,

Hier kan je je aanmelden voor het eerstejaarsweekend 2023 van 11 tot 13 augustus!

Dit weekend vindt plaats 11, 12 en 13 augustus, het weekend vóór de El Cid en de OWee, dus voor de introductieweken van Leiden en Delft. Tijdens het weekend krijg je daarom ook de gelegenheid om groepjes te maken voor de OWee, El Cid of het hybride programma, indien je hieraan wil deelnemen. Tijdens de El Cid en de OWee leer je de studentensteden, universiteiten en alle studentenverenigingen goed kennen.

We hebben ook een instagrampagina (@lst_introductieweekend). Volg deze voor de laatste informatie en updates!

Wat leuk dat je Life Science & Technology gaat studeren! Er begint nu een nieuw tijdperk voor jou, vol nieuwe belevenissen: allerlei complexe vakken, het studentenleven in twee steden en natuurlijk je toekomstige studiegenoten. Om je een beetje te helpen bij deze grote verandering, organiseert de IntroductieCommissie van studievereniging LIFE (ook namens de opleiding LST) het introductieweekend. Hier maak je alvast kennis met je medestudenten en de studievereniging LIFE, nog voordat je het eerste college hebt gezien. Tijdens dit weekend maak je op een gezellige, informele en relaxte manier kennis met jouw jaargenoten, enkele ouderejaars LST’ers en de algehele sfeer van de studie. Deze drie dagen zitten daarom boordevol met leuke activiteiten, voorlichtingen en gezelligheid, waarvan we zo veel mogelijk fysiek gaan proberen te doen. Je kan hier elke vraag over je toekomst in de twee steden, de studie en het studentenleven aan de aanwezige ouderejaars kwijt. Tot slot leer je hiermee ook de studievereniging LIFE kennen, die gedurende het hele jaar ontzettend veel verschillende activiteiten organiseert voor alle LST’ers. Kortom, na dit onvergetelijke introductieweek ben jij helemaal geëvolueerd tot volledige student en klaar voor jouw eerste jaar!

De stap van de middelbare school naar de universiteit kan natuurlijk best spannend zijn. Twijfel je nog of je naar het introweekend wil gaan? Lees dan hieronder de ervaring van deze ouderejaars LST’ers die naar het introductieweekend zijn geweest:

Friso

Ouderjaars LST

“Lieve aankomende eerstejaars,

Vorig jaar heb ik mijn eerste echte indruk van de studie gekregen via het introweekend. Het weekend was een start van een mooie LST-carrière. Het fijne was dat je al snel iedereen van je studie leerde kennen. Zo is het de plek om je studievrienden te leren kenne, waarmee je samen practica en colleges gaat volgen. Maar meer dan dat leer je ook vrienden kennen waarmee je de OWee gaat lopen, wellicht bij een vereniging gaat inschrijven en die je de rest van je leven bij zullen blijven.

Het is een niet te missen kans om goed je eerste jaar te beginnen en snel nieuwe mensen te leren kennen!”

Femke

Ouderejaars LST

“Lieve aankomende LST-wonderen,

Het is zover, je hebt de beste keuze in je leven gemaakt en gaat LST studeren. Wat ik zo leuk vind aan LST is dat het een kleine studie is en je iedereen daardoor snel leert kennen. Nu is studeren natuurlijk hartstikke eng en spannend in het begin en dan is het fijn als je wat studiegenootjes hebt die zich in hetzelfde schuitje bevinden. Het introweekend is een geweldige manier om die studiegenootjes te leren kennen en het jaar te beginnen met een leuke groep mensen om je heen. Ik vond het super spannend om naar het weekend te gaan, vooral omdat ik niemand kende en niet precies wist wat het allemaal inhield. Maar vanaf het moment dat ik aankwam, was die spanning weg. Je wordt omringt door allemaal mensen die op zoek zijn naar nieuwe vriendschappen. Je doet allerlei activiteiten samen, waardoor je snel een hechte groep wordt. Niemand valt buiten de boot, iedereen wordt overal bij betrokken. Bereid je dus maar voor op een weekend vol met gezelligheid en plezier!

En voor als je nog twijfelt of je je gaat inschrijven: ik had precies hetzelfde en had echt een duwtje in mijn rug nodig. Dus laat mijn berichtje het duwtje in jouw rug zijn en schrijf je in!”

Martijn

Ouderejaars LST

“Lieve aankomende LST’ers,

Het introweekend is eigenlijk het begin van jouw studietijd. Je leert alvast je medestudenten LST kennen, zodat je in de eerste collegeweek niet in een groep vreemden, maar met jouw vrienden van het introweekend samen zit!”